Overslaan naar inhoud

Algemene verkoopsvoorwaarden


  1. ALGEMEEN
    1. De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op en maken integraal deel uit van elke overeenkomst tussen CLOUDWARE NV (hierna 'CLOUDWARE') enerzijds en een natuurlijke- of rechtspersoon (hierna 'de Klant') anderzijds. Zij worden aanzien als formeel en uitdrukkelijk aanvaard door de Klant. Deze voorwaarden primeren op de algemene voorwaarden van de Klant en sluiten de toepassing van elk ander beding uit tenzij dit uitdrukkelijk en schriftelijk anders werd overeengekomen. Dergelijke eventuele afwijkende bepalingen gelden enkel voor de overeenkomst waarop ze betrekking hebben en geven de Klant geen recht op toepassing van die bepalingen bij toekomstige orders.
    2. CLOUDWARE is gemachtigd haar algemene voorwaarden en tarieven te allen tijde te wijzigen.
    3. De Klant is niet gerechtigd de rechten of plichten voortvloeiend uit een overeenkomst aan derden over te dragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van CLOUDWARE.

  2. PRIJZEN EN OFFERTES
    1. De voorwaarden en prijzen vermeld in een offerte hebben een geldigheid van 1 maand, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
    2. De in de offertes, brochures en catalogi vermelde prijzen zijn vrijblijvend en verbinden CLOUDWARE niet. Prijzen worden voor CLOUDWARE eerst bindend na uitdrukkelijke bevestiging van het order. Of in geval van onmiddellijke levering geldt de factuur als opdrachtbevestiging.
    3. Alle bij een aanbieding verstrekte prijslijsten, brochures en gegevens omtrent maat, gewicht, enz. zijn louter benaderend. Zij waarborgen geen eigenschappen en binden CLOUDWARE niet, behoudens schriftelijke bevestiging.
    4. De verkopers en/of handelsagenten van CLOUDWARE zijn niet bevoegd mondelinge afspraken te maken of waarborgen te verstrekken die afwijken van de inhoud van de schriftelijke overeenkomst
    5. CLOUDWARE behoudt zich het recht voor prijsverhogingen als gevolg van wisselkoerswijzigingen, gewijzigde belastingen, sociale lasten en wettelijke maatregelen of enige andere kosten die redelijkerwijs noodzakelijk waren, ontstaan na het tijdstip van de offerte of de bestelling, doch voor het tijdstip van de levering of dienstverlening, aan de Klant in rekening te brengen.
    6. CLOUDWARE behoudt zich het recht voor om de prijs te verhogen, indien na de bestelling door de klant, één of meer kostprijsfactoren (met inbegrip van, doch niet uitsluitend, de prijs van grondstoffen, energie en loonkost) een verhoging heeft ondergaan, ook al geschiedt dit ingevolge voorzienbare omstandigheden.  De prijs zal recht-evenredig met de verhoging van de betreffende kostprijsfactor(en) worden verhoogd.
    7. Tenzij anders vermeld, zijn de prijzen in EURO en exclusief BTW.
    8. Eventuele verpakkingskosten, vervoerskosten en andere taksen en kosten zijn niet inbegrepen en worden aan de Klant aangerekend, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
    9. Voor werken uitgevoerd op werkdagen buiten de normale kantooruren (8.30u tot 17.30u) en op zaterdagen, behoudt CLOUDWARE zich het recht voor een supplement aan te rekenen van 50% op de normale tarieven. Voor zon- en feestdagen geldt een supplement van 100%.
    10. Indien de afnemer tijdens de uitvoering van de opdracht wijzigingen of aanvullingen wenst, dient hij de additionele kosten hiervan te dragen.

  3. LEVERINGSTERMIJNEN
    1. De bepalingen in verband met de leveringstermijnen zijn slechts indicatief, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald in de overeenkomst.
    2. De klant is verplicht de levering mogelijk te maken.
    3. De eventuele verbintenis vanwege CLOUDWARE binnen een bepaalde termijn te leveren, gebeurt steeds onder voorbehoud van tijdige en juiste levering aan CLOUDWARE door haar leveranciers.
    4. Behoudens uitdrukkelijke andersluidende bepalingen of grove nalatigheid in hoofde van CLOUDWARE, kan een vertraging in de levering in geen geval aanleiding geven op annulering van het order en/of ontbinding van de overeenkomst, noch tot betaling van eender welke schadevergoeding.
    5. CLOUDWARE is gerechtigd tot het doen van deelleveringen en deze afzonderlijk te factureren, indien de volledige bestelling niet of niet meteen kan geleverd worden.

  4. VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT
    1. De klant verbindt er zich toe bij de bestelling alle noodzakelijke informatie en stukken te verstrekken aan CLOUDWARE opdat de uitvoering van de diensten mogelijk zou zijn.
    2. CLOUDWARE kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld indien de opdracht niet of niet tijdig kan worden uitgevoerd omdat de klant niet of niet tijdig alle nodige informatie ter beschikking stelt.
    3. De klant dient eveneens de uitvoering van de overeenkomst mogelijk te maken en daartoe alle nodige maatregelen te nemen. 
    4. De verplichtingen van CLOUDWARE zijn geschorst zolang de klant niet voldoet aan de verplichting om de uitvoering van de overeenkomst mogelijk te maken.
    5. De klant is uitsluitend verantwoordelijk voor het tijdig verkrijgen van de nodige vergunningen, toestemmingen  en rechten welke noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.  Het niet of niet tijdig verkrijgen van de nodige vergunningen, toestemmingen en/of rechten, kan aan CLOUDWARE niet worden tegengeworpen.

  5. TRANSPORT
    1. Het transport van goederen geschiedt steeds voor rekening en voor risico van de afnemer, zelfs dan wanneer de vervoerder vordert dat op de vrachtbrieven, vervoeradressen en dergelijke de clausule voorkomt dat alle schade voor rekening en risico van de afzender zijn.
    2. Indien per uitzondering CLOUDWARE het transport bekostigt, verandert dit niets aan het risico dat ten laste blijft van de afnemer.
    3. De wijze van transport verzending, verpakking, enzovoort wordt - tenzij door de afnemer nadere aanwijzingen worden verstrekt - bepaald door CLOUDWARE als een goede huisvader.

  6. EINDE VAN OVEREENKOMST
    1. CLOUDWARE behoudt zich het recht voor de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang voor ontbonden te verklaren, indien de Klant geen gevolg geeft aan een schriftelijke ingebrekestelling met een termijn van 1 week, in de volgende gevallen:
    2. Indien de Klant aan één of meer van zijn verplichtingen jegens CLOUDWARE, voortvloeiend uit de overeenkomst, helemaal niet, niet behoorlijk of niet volledig voldoet, inclusief de betaling van facturen op de vervaldag.
    3. Indien de Klant zich niet houdt aan deze Algemene Voorwaarden.
    4. Indien de Klant misleidende of verkeerde informatie verstrekt heeft en daardoor de dienstverlening van CLOUDWARE in gevaar gebracht heeft.
    5. De kosten van eventuele (buiten)gerechtelijke maatregelen door CLOUDWARE getroffen ten gevolge van het niet nakomen van zijn verbintenis door de Klant, zullen ten laste van de Klant worden gelegd.
    6. Bovendien is de Klant in dit geval gehouden tot vergoeding van alle door CLOUDWARE geleden schade, inclusief geleden verlies en/of gederfde winsten, met een minimum van 25% van de totale waarde van de overeenkomst.  Onverminderd het recht van CLOUDWARE om een hogere schade te bewijzen.
    7. Onverminderd de bestaande betalingsverplichtingen van de Klant, behoudt CLOUDWARE zich het recht voor de overeenkomst te ontbinden zonder rechterlijke tussenkomst, met onmiddellijke ingang en zonder enige ingebrekestelling, in de volgende gevallen:
    8. Indien de Klant in staat van faillissement wordt verklaard of het faillissement heeft aangevraagd.
    9. Indien de Klant in de onmogelijkheid van betaling verkeert, bij voorlopige opschorting van betaling of indien gerechtelijk akkoord aangevraagd is.
    10. Indien de Klant door beslaglegging, onder curatele-stelling of op enige andere manier de beschikkingsbevoegdheid over zijn vermogen of delen ervan verliest, tenzij de curator of bewindvoerder de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen als boedelschuld erkent.

  7. AANSPRAKELIJKHEID
    1. Onder geen enkele omstandigheid kan CLOUDWARE aansprakelijk gesteld worden voor de directe of indirecte schade door onderbrekingen, vertragingen, storingen, gegevensverlies of enig welke andere probleemsituatie die zou ontstaan ten gevolge van het gebruik van de door haar geleverde producten en diensten. Meer in het bijzonder kan CLOUDWARE niet aansprakelijk gesteld worden voor algemene kostenverhogingen, winstderving, verlies van klanten of waardevermindering van vermogensbestanddelen (niet-limitatieve opsomming) die zich bij de Klant zouden kunnen voordoen.
    2. Behoudens andersluidend schriftelijk beding, vervalt elke aansprakelijkheid van CLOUDWARE voor de door haar geleverde producten en diensten automatisch en onmiddellijk na wijzigingen van de aard, de opbouw of de samenstelling door de Klant aangebracht aan het geleverde, herstellingen door de Klant of door een derde en het uitlenen of verkopen of op een andere manier overdragen van het geleverde aan een derde.
    3. In geen geval zal de aansprakelijkheid van CLOUDWARE verder kunnen reiken dan de factuurwaarde van de geleverde goederen en diensten. CLOUDWARE behoudt zich het recht voor om in geval van gegronde klachten naar eigen keuze ofwel de geleverde producten te vervangen of corrigerende diensten uit te voeren, dan wel de factuurwaarde terug te betalen.
    4. Indien door overmacht de goede uitvoering van de verbintenis verhinderd zou worden, of een overdreven verzwaring van de verplichtingen van CLOUDWARE zou ontstaan, dan heeft CLOUDWARE het recht om zonder rechterlijke tussenkomst de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of deze geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder dat enige schadevergoeding of garantie geëist kan worden. Onder overmacht wordt onder meer gerekend: natuurrampen, brand, oorlogen, nationale of internationale gewapende conflicten en voorbereidingen daartoe, maatregelen van binnenlandse en buitenlandse overheden, vertraging of stopzetting van toelevering van noodzakelijke onderdelen, diensten of grondstoffen, stakingen of arbeidsconflicten, wegvallen van de voorzieningen van nutsbedrijven,. Als overmacht geldt eveneens alles wat leveranciers tegenover CLOUDWARE als overmacht inroepen.
    5. De Klant zal CLOUDWARE vrijwaren voor alle aanspraken van derden.
    6. De klant en CLOUDWARE komen uitdrukkelijk overeen dat de wettelijke bepalingen van de buitencontractuele aansprakelijkheid niet van toepassing zijn in hun contractuele relatie, uitgezonderd voor vorderingen tot schadeloosstelling voor schade als gevolg van een aantasting van de fysieke of psychische integriteit of van een fout begaan met het opzet schade te veroorzaken.
    7. Bij de uitvoering van de overeenkomst door CLOUDWARE, behoudens in geval van bedrog, opzettelijke fout of fout die het leven of de fysieke integriteit van personen (de klant of derden) aantasten, niet aansprakelijk voor of gehouden tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van (maar niet beperkt tot) winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, productiebeperkingen, rendementsverlies, administratie- of personeelskosten, een verhoging van algemene of overheadkosten, verlies van cliënteel of vorderingen van derden.
    8. Tevens kan CLOUDWARE niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die geheel of gedeeltelijk veroorzaakt wordt door apparatuur of gereedschap geleverd, aangebracht of ter beschikking gesteld door de klant of derden, alsook schade geheel of gedeeltelijk veroorzaakt door enig ander element aanwezig in het bedrijf van de klant of in het bedrijf van de klant gebracht na de totstandkoming van de overeenkomst. In ieder geval is CLOUDWARE bevrijd van haar aansprakelijkheden wegens zware fout in hare hoofde, of deze van haar aangestelden en/of onderaannemers. Behoudens in geval van bedrog, opzettelijke fout of fout die het leven of de fysieke integriteit van personen (de klant of derden) aantasten is de contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid van CLOUDWARE jegens de klant te allen tijde beperkt tot het bedrag dat gedekt is door de toepasselijke aansprakelijkheids- of schadeverzekering die werd afgesloten in het kader van de Overeenkomst. Deze dekking bedraagt maximaal per schadegeval en is beperkt tot 250.000 EUR per jaar voor alle mogelijke schadegevallen samen. In ieder geval en mocht er geen dekking zijn, is de totale maximale contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid van CLOUDWARE voor alle schadegevallen die zich tijdens de duur van de Overeenkomst voordoen te allen tijde beperkt tot het factuurbedrag van de geleverde dienstverlening zelfs in geval van zware fout, dit onverminderd de hiervoor vermelde uitsluiting van immateriële, indirecte en gevolgschade

  8. KLACHTEN
    1. CLOUDWARE garandeert dat de geleverde producten en diensten in overeenstemming zijn met de specificaties en vereisten die door de Klant werden verstrekt. Maar door de inherente technische complexiteit van de computertechnologie, kan CLOUDWARE niet garanderen dat het gebruik ervan volledig probleemloos zal verlopen. CLOUDWARE verbindt zich tot de uitvoering van een middelenverbintenis waarbij zij naar best vermogen de nodige middelen zal inzetten om tijdige, technisch geschikte en foutenvrije oplossingen te leveren, en om eventuele problemen te voorkomen en desgevallend op te lossen. Deze prestaties kunnen echter nooit het voorwerp uitmaken van een resultaatverbintenis.
    2. In het geval de levering niet uitdrukkelijk en expliciet plaatsgevonden heeft, zijn klachten wegens zichtbare gebreken of niet-conformiteit van de levering enkel ontvankelijk indien ze binnen de 3 dagen na levering per aangetekend schrijven aan CLOUDWARE overgemaakt worden en voor zover het geleverde in tussentijd geen manipulatie, inclusief ingebruikname, heeft ondergaan.
    3. Klachten wegens verborgen gebreken worden niet meer aanvaard indien ze niet binnen de 14 dagen na ontdekking van de gebreken per aangetekend schrijven aan CLOUDWARE overgemaakt worden. De aansprakelijkheid voor verborgen gebreken is in ieder geval beperkt tot een periode van 6 maanden vanaf de levering.
    4. Wanneer CLOUDWARE handelt als verkoper van hardware en van software die niet door haarzelf ontwikkeld werd, blijven de waarborgen en de waarborgtermijn die CLOUDWARE verstrekt voor deze goederen beperkt tot deze die door de fabrikant van de goederen worden verstrekt. CLOUDWARE kan in deze hoedanigheid van tussenpersoon nooit zelf aansprakelijk worden gesteld voor gebreken aan de geleverde hard- of software, noch voor de directe of indirecte schade die door deze gebreken bij de koper of derden zou worden veroorzaakt.
    5. Eventuele gebreken aan een deel van de levering geven de Klant niet het recht vervolgens het geheel van de levering te weigeren.
    6. Het bestaan van een klacht geeft de Klant niet het recht verschuldigde betalingen uit te stellen of op te schorten.

  9. HUUR DOOR DE KLANT
    1. Indien in de Overeenkomst op de offerte werd aangestipt, dan zal de klant de Hardware huren voor de looptijd van de Overeenkomst (te weten de Initiële Periode alsook eventuele verlengingen) van CLOUDWARE en dit tegen dit tegen een forfaitair, maandelijks bedrag opgenomen in de offerte.
    2. De Hardware wordt door CLOUDWARE in goede staat geleverd en is telkens voorzien van een serienummer. Het risico met betrekking tot de Hardware gaat over naar de klant op het ogenblik van levering aan de Klant.
    3. Alle door CLOUDWARE aan de klant verhuurde Hardware blijft eigendom van CLOUDWARE. Het is de klant niet toegestaan om de verhuurde Hardware op enigerlei wijze te vervreemden, door natrekking onroerend te maken, te bezwaren in het kader van aan derde te verschaffen zekerheden, verder te verhuren of anderszins in de macht van derden te brengen. De klant zal steeds al hetgeen doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van CLOUDWARE veilig te stellen. Indien derden beslag leggen op de Hardware waarop het eigendomsvoorbehoud rust, dan wel daarop rechten wil vestigen of doen gelden, zal de klant CLOUDWARE hiervan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte brengen.
    4. De klant zal de Hardware gebruiken als een goede huisvader en in overeenstemming met de bepalingen van de gebruiksaanwijzing en alle andere richtlijnen of aanbevelingen van CLOUDWARE. In zijn rol als goede huisvader zal de klant bovendien de nodige voorzorgen nemen om te vermijden dat de gehuurde Hardware beschadigd of gestolen wordt. Elke beschadiging aan de Hardware, anders dan die uit het normale zorgvuldige gebruik van de Hardware voortvloeiend, komt voor rekening van de klant met de verplichting de schade aan CLOUDWARE te vergoeden. Ingeval van tenietgaan, vervreemding of verlies van deze Hardware is de klant aan CLOUDWARE een vergoeding verschuldigd gelijk aan de dan geldende nieuwwaarde van deze Hardware of van (gelijkaardige) Hardware met dezelfde functionele en technische kenmerken.
    5. De klant zal CLOUDWARE onmiddellijk inlichten omtrent enig verlies of enige schade aan de Hardware en zal ernstige en voortdurende storingen zo snel als mogelijk melden. De klant zal CLOUDWARE de aard van de geconstateerde problemen meedelen, evenals het nummer van het specifieke toestel. Na beëindiging van deze Overeenkomst, en teruggave van de Hardware, heeft CLOUDWARE het recht om de door haar vastgestelde schade aan de Hardware te verhalen op de klant. Zij dient daarvoor de vastgestelde schade schriftelijk aan de klant mee te delen na de teruggave van de Hardware. Indien de klant in gebreke blijft de Hardware aan CLOUDWARE terug te brengen binnen de daartoe voorziene termijn, verbindt zij zich ertoe om een forfaitaire vergoeding voor de Hardware aan CLOUDWARE te betalen aan de dan geldende nieuwwaarde van deze Hardware of van (gelijkaardige) Hardware met dezelfde functionele en technische kenmerken, onverminderd het recht van CLOUDWARE om een groter bedrag te vorderen indien zij een grotere schade kan aantonen.
    6. Indien de klant gedurende de huurtermijn geconfronteerd word met een gebrekkig toestel, dan dient zij dit te melden en zal CLOUDWARE, e.v., instaan voor een geschikte oplossing, dewelke naar eigen keuze en inzicht van CLOUDWARE beperkt blijven tot (geheel of gedeeltelijke): (i) vervanging middels refurbished Hardware met gelijkaardige technische kenmerken, dan wel (ii) herstel van de Hardware behept met een gebrek.
    7. Na afloop van de Initiële periode en met een minimum van 36 maanden, wordt de Klant eigenaar van de Hardware door betaling van éénmalig bedrag ter waarde van de maandelijkse huur kost.

  10. FACTUREN
    1. Behoudens uitdrukkelijke andersluidende bepalingen zijn de facturen contant betaalbaar op de bankrekening van CLOUDWARE. 
    2. CLOUDWARE is gerechtigd om voorschotfacturen op te maken, dit kan zowel bij aanvang als tussentijds.
    3. De verzending van de factuur geldt als aanmaning tot haar betaling. 
    4. Bij niet-betaling van een factuur zal automatisch, van rechtswege en zonder aanmaning, een intrest verschuldigd zijn ten belope van 1,5 % per maand, te rekenen vanaf de vervaldag; zonder dat deze echter ooit lager kan zijn dan de intrestvoet zoals bepaald in de wet van 2 augustus 2002 op de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. Voor de berekening van de intresten zal elke begonnen maand beschouwd worden als een volledige maand. Op de vervallen intresten van één jaar zal eveneens een gelijke intrest verschuldigd zijn. Bovendien zal bij elke op haar vervaldag niet betaalde factuur van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn ten belope van 10 % van het factuurbedrag met een minimum van 150,- EUR.
    5. Indien de klant een consument is, bedraagt deze forfaitaire schadevergoeding
      1. 20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is;
      2. 30 euro vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is;
      3. 65 euro vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2000 euro als het verschuldigde saldo hoger dan 500 euro is.
    6. Ingeval de klant een consument is, heeft deze recht op eenzelfde verwijlintrest en forfaitaire schadevergoeding zoals bepaald in art. 10.4 en 10.5 ten aanzien van CLOUDWARE ingeval CLOUDWARE enige betalingsverplichting aan de consument niet tijdig nakomt.
    7. De forfaitaire schadevergoeding is verschuldigd onverminderd de aanmanings-, invorderings- en/of gerechtskosten.  
    8. CLOUDWARE behoudt zich tevens het recht voor om een hogere schade te bewijzen.
    9. Elke klacht met betrekking tot facturen dient aan CLOUDWARE meegedeeld te worden per aangetekend schrijven binnen de tien dagen na ontvangst van de facturen. Bij gebrek hieraan, zullen zij beschouwd worden als aanvaard zonder enig voorbehoud. Een klacht kan in geen geval een schorsing van de betaling op een termijn rechtvaardigen.
    10. Indien één factuur niet betaald wordt op de vervaldag, worden alle andere nog niet vervallen schuldvorderingen van CLOUDWARE op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
    11. De door de Klant gedane betalingen worden steeds bij voorrang toegerekend op de verschuldigde rente en kosten (inclusief eventuele schadebedingen) en in de tweede plaats op de opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de opdrachtgever, dat de betaling betrekking heeft op een latere factuur.
    12. Voor alle verschuldigde bedragen in hoofde van de Klant geldt de niet-compensatieregel: zij kunnen niet gecompenseerd worden door enig welke vordering vanwege de Klant jegens CLOUDWARE.
    13. Elke laattijdige betaling geeft echter van rechtswege en zonder ingebrekestelling CLOUDWARE het recht om de verschuldigde betaling(en) te compenseren met uitstaande schulden die CLOUDWARE zou hebben ten aanzien van de klant. 
    14. Ingeval van niet-betaling van de factuur, behoudt CLOUDWARE zich het recht voor om de uitvoering van haar verbintenissen uit alle lopende overeenkomsten te schorsen en iedere opdracht of bestelling zonder rechterlijke machtiging te ontbinden, dit zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling en zonder recht op enige vergoeding in hoofde van de klant.   
    15. Indien er bij CLOUDWARE op enig moment twijfels rijzen omtrent de kredietwaardigheid van de klant door onder meer daden van gerechtelijke uitvoering tegen de klant, bij niet- of laattijdige betaling van één of meerdere facturen en/of enige andere aanwijsbare gebeurtenis, behoudt CLOUDWARE zich uitdrukkelijk het recht voor om voor nog uit te voeren leveringen een voorafgaande betaling te eisen, dan wel (andere) zekerheden te vragen, zelfs indien de diensten of goederen reeds geheel of gedeeltelijk werden geleverd.  Indien de klant weigert om op dit verzoek in te gaan, behoudt CLOUDWARE zich het recht voor om de overeenkomst onmiddellijk, eenzijdig, zonder rechterlijke machtiging en zonder enige vergoeding ten gunste van de klant te ontbinden.  In voorkomend geval is de klant een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 25 % berekend op de totale prijs van de bestelde diensten en goederen, onverminderd het recht van CLOUDWARE om een hogere schade te bewijzen.

  11. FORFAITAIRE SCHADEVERGOEDING INGEVAL VAN ONTBINDING LASTENS DE KLANT
    1. Ingeval van wanprestatie in hoofde van de klant naar aanleiding waarvan de overeenkomst wordt ontbonden, is de klant een vergoeding verschuldigd aan CLOUDWARE dewelke op forfaitaire wijze wordt begroot op 25 % van de totale prijs van de uit te voeren opdracht, de bestelde diensten en/of goederen.
    2. Dit onverminderd het recht van CLOUDWARE om een hogere schade te bewijzen.
    3. Ingeval de klant een consument is, heeft deze recht op eenzelfde vergoeding zoals bepaald in art. 11.1 ten aanzien van CLOUDWARE ingeval de overeenkomst wordt ontbonden wegens wanprestatie van CLOUDWARE. 

  12. INTELECTUELE EIGENDOM
    1. Behoudens andersluidend schriftelijk beding is en blijft de software geleverd in het kader van een overeenkomst, eigendom van CLOUDWARE of van een derde van wie CLOUDWARE het recht verkregen heeft softwarelicenties te verdelen. De Klant heeft geen enkel recht op de broncode van de software, noch enige auteursrechten, octrooien of andere eigendomsrechten.
    2. Behoudens andersluidende overeenkomst, is CLOUDWARE steeds gerechtigd alle werken en prestaties die voor de opdrachtgever uitgevoerd werden te tonen aan andere potentiële opdrachtgevers, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
    3. Elk gebruik van werken en prestaties geleverd door CLOUDWARE dient vergezeld te zijn van een bronvermelding naar CLOUDWARE.
    4. CLOUDWARE behoudt zich het recht voor de bij de uitvoering van de werkzaamheden verworven kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie van de opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.
    5. Behoudens andersluidend schriftelijk beding heeft CLOUDWARE het recht om op zijn website of in informatiebrochures te vermelden dat de klant een klant is van CLOUDWARE, evenals op zijn website een link te leggen naar de website van de klant.

  13. EIGENDOMSVOORBEHOUD
    1. Onverminderd het risico van de klant met betrekking tot de geleverde goederen, behoudt CLOUDWARE zich uitdrukkelijk het eigendomsrecht op de geleverde goederen voor, tot aan de volledige betaling van de hoofdsom, intresten, kosten, schadevergoedingen en belastingen.  Dit ongeacht of de geleverde goederen al dan niet werden geïncorporeerd.
    2. Ondanks dit eigendomsvoorbehoud zullen niettemin de risico’s van het verlies of de vernietiging van de geleverde goederen integraal worden gedragen door de klant vanaf het ogenblik dat de goederen aan de klant werden geleverd.
    3. Tot het ogenblik dat de eigendom van de goederen effectief aan de klant is overgedragen, is het de klant uitdrukkelijk verboden om de geleverde goederen als betaalmiddel aan te wenden, te verpanden of te bezwaren met enig ander zekerheidsrecht.
    4. Tot het ogenblik dat de eigendom van de goederen effectief aan de klant is overgedragen zal de klant op de geleverde goederen een teken aanbrengen dat duidelijk leesbaar weergeeft dat de geleverde goederen eigendom blijven van CLOUDWARE. 
    5. Tot het ogenblik dat de eigendom van de goederen effectief aan de klant is overgedragen, verbindt de klant zich ertoe om CLOUDWARE onmiddellijk via aangetekend schrijven te verwittigen van elk beslag dat door een derde op de goederen zou zijn gelegd.
    6. De klant draagt een zorgplicht met betrekking tot de onder het eigendomsvoorbehoud vallende goederen en dient deze in perfecte staat op een daartoe geschikte en reine plaats op te slaan en te bewaren overeenkomstig de hoogste standaarden en veiligheidsvereisten die gangbaar zijn in de sector.
    7. Ingeval de betaling van de koopprijs opeisbaar is geworden, is CLOUDWARE zonder enige gerechtelijke tussenkomst gerechtigd en door de klant daartoe onherroepelijk gemachtigd om de geleverde goederen weg te halen bij de klant op kosten van de klant.

  14. PERSOONSGEGEVENS
    1. De klant geeft de toelating aan CLOUDWARE om de door de klant verstrekte persoonsgegevens op te nemen in een geautomatiseerd gegevensbestand en deze te verwerken met het oog op de uitvoering van de overeenkomst. Het gaat om de volgende gegevens: naam, voornaam, geslacht, e-mail, mobiele en/of vaste telefoonnummer, faxnummer, adres, geboortedatum, beroep, rijksregisternummer, bedrijfsnaam, BTW- en ondernemingsnummer en bankrekeningnummer. 
    2. Deze gegevens zullen gebruikt worden met het oog op het uitvoeren van de tussen partijen gesloten overeenkomst en voor het voeren van informatie- of promotiecampagnes in verband met de door CLOUDWARE aangeboden diensten en/of goederen.
    3. De klant kan steeds om mededeling en verbetering van zijn gegevens vragen. 
    4. Indien de klant geen commerciële informatie van CLOUDWARE meer wenst te ontvangen, dient de klant CLOUDWARE daarvan schriftelijk op de hoogte brengen. 
    5. Kosten voor wijzigingen aan de oorspronkelijke gegevens van de klant, op zijn verzoek ontstaan, kunnen worden aangerekend aan de klant.  Deze kosten worden forfaitair bepaald op 50,00 EUR per verzoek tot wijziging.  Onverminderd het recht van CLOUDWARE om een hogere kostprijs te bewijzen. 
    6. De klant geeft aan CLOUDWARE de toelating om beeldmateriaal van de aan de klant uitgevoerde werken, geleverde diensten en/of goederen te gebruiken voor onder meer algemene informatie, publicatie op de website van CLOUDWARE, publicatie in folders, etc. 
    7. CLOUDWARE is verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens en de gegevensbescherming.  CLOUDWARE kan u bereiken via de contactgegevens vermeld op de website https://www.cloudware.be/contactus.
    8. Een uitgebreide versie van de privacy policy kan de klant vinden op de website.

  15. NIETIGHEDEN
    1. De ongeldigheid of nietigheid van enig beding van deze algemene voorwaarden strekt zich slechts uit over het betreffende beding en heeft geenszins de ongeldigheid of nietigheid van de gehele overeenkomst tot gevolg.
    2. Ingeval van ongeldigheid of nietigheid van enig beding van deze algemene voorwaarden, zijn partijen niettemin gehouden tot een verplichting met hetzelfde doeleinde, doch binnen de perken waarin deze verplichting niet ongeldig of nietig is.

  16. JURIDISCHE BEVOEGDHEID
    1. Op deze overeenkomst is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. 
    2. Uitsluitend territoriaal bevoegd om kennis te nemen van de geschillen voorvloeiend uit de overeenkomst zijn de overeenkomstig de wet resp. materieelrechtelijk bevoegde rechtbanken alwaar de zetel van CLOUDWARE is gelegen. 
    3. CLOUDWARE heeft evenwel het recht om het geschil aanhangig te maken voor de gemeenrechtelijk territoriaal bevoegde rechtbank.

Versie 03/2025


Download onze algemene voorwaarden
Download onze Privacy Policy